Gevulde Avocado met Ei uit de oven.

Keto gevulde Avocado met Ei uit de oven.
Voorbereidingstijd 5 min
Bereidingstijd 15 min
Gang Lunch, Ontbijt
Keuken Keto
Porties 1
Koolhydraten 6 g

Ingrediënten
  

  • 1 Avocado
  • 2 Eieren
  • Peper en zout of kruiden naar keuze

Instructies
 

  • Zet de oven op 220 graden.
  • Snijd de avocado in de lengte doormidden en verwijder de pit. Hol de avocado eventueel nog wat extra uit.
  • Breek de eieren boven een kom en doe de dooiers met wat van het eiwit in de avocado. Je kan er ook voor kiezen om het overige eiwit mee te bakken in de ovenschaal.
  • Zet in de oven voor 15 minuten.
  • Op smaak brengen met peper en zout en/of kruiden naar keuze zoals paprika of oregano.

Notities

De voordelen van Avocado's;
  1. Bijna geen koolhydraten
  2. Veel voedingsvezels
  3. Beschermt tegen kanker door de aanwezigheid van foliumzuur
  4. Vermindert de kans op depressie; stimuleert de aanmaak van serotonine en dopamine
  5. Beschermt tegen cholesterol door de enkelvoudig onverzadigde vetzuren
Eet gezond, blijf gezond.

Voedingswaarde

Koolhydraten: 6g
Trefwoord avocado, groenten, keto
Heb je het recept gemaakt? Deel het op Instagram of Facebooken tag mij op @patriciakorssen